Fisketur :)

Hej :)
Igår följde jag med några kompisar till familjen ut med deras båt. Vi fiskade och det var första gången jag gjorde det på havet och det var även första gången jag fick napp! Det var tänkt att vi skulle fiska makrill men den första fisken jag fick upp (första i hela mitt liv) var en fjärsing :O Det är en fisk som har två taggar på huvudet och om man typ sticker sig på dom så är det som att få ett ormbett, farligt alltså. Efter det började jag få upp makrillar. Tycket det var lite läskigt när jag fick fisk för dom sprattlade så mycket. På fiskelinan hade jag två krokar och i början sa jag att det skulle vara superläskigt att få två stycken samtidigt men sedan sista gången när jag skulle dra upp för jag kände att det var fisk på så fick jag det! Det var lite häftigt faktiskt. Av 12 fiskar (som vi fick med oss hem alltså) fångade jag 7 :) Hade säkert nybörjartur eller något men det var kul ändå.
Sedan på kvällen så stekte vi dom och det var supergott. Har tyvärr inga bilder från båtturen eftersom jag inte vågade ta med kameran ut på havet och heller inga på när fiskarna är "hela" men jaja. 
Innan vi åkte ut med båten tog jag även bilder på lite annat men dom bilderna får ni se i ett annat inlägg ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback