Krasse 8)

Hey<3
Kom hem från skolan för en liten stund sedan.
Det började regna precis när jag kom innanför dörren men nu skiner solen!
Har faktiskt redan gjort en liten spontan grej idag.
Kom på att vi har krasse hemma så jag odlade lite 8)
Fotade allting så här kommer bilder och instruktioner om hur man odlar krasse:
Börja med att ta bomull (man kan också ta tidningspapper, lite jord eller annat, står på förpackningen) och blöta ner det. Jag la min bomull på en tallrik eftersom att det skulle bli så blött annars.
Sedan tar du så mycket frön du vill ha (ett frö=en "grodd")
Sedan sprider du bara ut dom på bomullen och så är det klart.
Detta klarar säkert vem som helst + att det faktiskt står på förpackningen till fröna hur man gör men eftersom jag ändå fotade så kunde jag lika gärna göra en steg för steg guide.
Nu ska jag gå ner och ta något litet att äta eftersom det är för tidigt att äta riktig mat eftersom min träning börjar 8 ikväll.
Ses<3

Kommentarer
Lotta säger:

Sv: Joda, det tycker jag allt :) Vad ska du hitta på för skoj imorgon då, Valborg och allt?? =)

2013-04-29 | 22:28:53
Bloggadress: http://olesenstjej.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback