Spontanitet

Spontanitet
Jag vet inte riktigt om man kan kalla det en egenskap men om man nu kan göra det så tycker jag att den skulle vara både bra och... mindre bra.
När man är ute och shoppar så skulle jag nog säga att spontanitet är mindre bra eftersom man kanske köper något spontant och sedan kommer hem och tänker efter lite och inser att köpet kanske inte var så bra som man tyckte då.
Men på många andra sätt är spontanitet bra.
Man säger ju att man bara lever en gång och alla använder uttrycket YOLO hela tiden. You only live once.
Jag håller med om det för man lever ju bara en gång och därför måste man ta vara på livet.
Hitta på saker och uppleva så mycket som möjligt.
Jag ska nog börja bli lite mer spontan även om det kanske inte handlar om så stora grejer.
En sak som att gå en promenad i skogen räknas också som spontan (enligt mig, om man helt plötsligt bara kommer på att man ska göra det) eller att ringa en vän och berätta hur mycket du gillar honom/henne.
Det är väldigt lätt att sitta här framför datorn och säga det, I know men nu ska jag verkligen börja agera istället för att bara reagera.
Jag kommer antagligen börja med kanske t.ex. en spontan promenad i skogen eller något sådant.
Ingen stor grej precis men man måste ju börja någonstans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback