Tror du på lyx?

Hejsan :)
Är hemma från konfan nu, kändes lite flum idag även om samtalsämnet var ganska seriöst.
Ikväll tänkte jag kolla på lyxfällan. Kollade mycket på det förr men har inte gjort det nu det sista. Vet inte riktigt varför men dels tycker jag inte om de nya "programledarna" lika mycket som dem förra.
Fast ikväll är det speciellt avsnitt, dem ska besöka sådana som varit med innan. Tyckte det verkade kul och känner igen en tjej som var ganska extrem och hade väldigt höga mål som var lite orealistiska om man kollade på vilken sits hon satt i.
Det är alltid bra att ha mål men det är bättre att ha små, realistiska mål som är hyfsat lätta att uppnå för då kan man ju alltid sätta nya mål att nå. Även om det känns coolt att ha som mål att flytta till New York när man blir stor och man faktiskt ändå vill det kanske det ändå är bättre att ha det målet lite längre fram. Om man är lika gammal som mig, 14 år, dröjer det ett tag innan man ens ska flytta hemifrån och när jag väl ska göra det kanske jag vill helt andra saker. Så ett tips är ju att sätta upp mål som du kan nå inom 1 år för då kan du hålla fast vid dem målen istället för att du upptäcker om 3 år att du inte alls vill ha samma mål som du har nu och att du aldrig hann uppnå dem. Nej... Det är bättre att ha små mål som du kan uppnå nu och glädjas åt det lilla :)
Detta inlägget blev inte riktigt som jag tänkt men det blev nog faktiskt lite mer läsvärt än vad jag trodde det skulle bli, när jag satte mig vid datorn nu för att blogga tänkte jag skriva ett sådant där vanligt inlägg om vad jag gjort och vad jag ska göra och sedan någon liten bild. (Bild blir det väl fortfarande) men det tog en helt annan vändning.
Var det bra eller dåligt? Kommentera gärna!
Puss<3
Ett av mina mål/dröm var att åka på språkresa och det uppnådde jag i somras!
Ganska stort mål men ändå ;P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback