Spara vs Slösa

Hej :)
Har spelat nya finans med pappa hela förmiddagen men vi tog en paus nu och ska snart äta tror jag.
Han började tröttna lite så det passade bra med paus. Jag däremot tröttnar aldrig utan skulle kunna spela hur länge som helt!
Sitter just nu och kollar runt på olika hemsidor och kollar på grejer jag vill ha m.m.
Är verkligen en shoppaholic! Fast samtidigt är jag även en ganska sparsam person... Vet inte hur det går ihop men så är det iallafall.
Många gånger köper jag väldigt onödiga saker som jag faktiskt inte behöver medan jag andra gånger går och tänker på att jag vill ha en viss grej jättelänge och sen när jag väl köper det så använder jag det verkligen.
Ska verkligen försöka bli mer spara än slösa nu. Jag gillar ju matte så detta med pengar och så tycker jag är jättekul :) Har tänkt många gånger att jag ska göra en budget men det känns lite onödigt eftersom jag har månadspeng och inte har så stor inkomst.
Vi får väl se hur detta går. Det går verkligen i perioder då jag är jätteshoppingsugen och ibland är jag inte alls sugen så vi får väl se hur detta går nu. Bra hoppas jag iallafall!
See ya<3
 

Kommentarer
rebecka säger:

att göra en budget är sjukt smart! spelar ingen roll om du får mycket eller lite pengar! jag började med att göra en budget när jag fick mitt barnbidrag och det har jag sparat jättemycket på :D

2013-08-08 | 14:00:22
Bloggadress: http://powderpink.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback