PLUGGA

Är något som jag är väldigt dålig på. Det är inte alltid jag känner att jag behöver plugga men när jag väl ska göra det så känner jag att jag är väldigt dålig på det.
Kan inte koncentera mig så länge och börjar alltid göra något annat istället. Ska verkligen leta upp några tips. Här är några jag ska försöka med:
*Plugga i rätt miljö- vet inte vilken miljö jag pluggar bäst i men det ska jag ta reda på.
*Belöna mig själv- det är viktigt att känna att ha något att kämpa för när man sitter där med alla böcker.
*Koppla bort allt elektroniskt- förutom om man koncentrerar sig bäst med musik men man behöver faktiskt inte pilla på mobilen hela tiden när man pluggar.
 
Träning ger färdighet och det gäller även pluggteknik, puss<3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback